seina_risti_tipu_www_KF5A4913.jpg

Verkkosivun suurimpia ongelmia on se, että suunnittelu, jopa tekeminen aloitetaan väärästä päästä. Kaikkein yleisin virhe on se, että ensimmäiseksi innostutaan yrityssivujen ulkonäöstä.

Niitäkin tapauksia löytyy, jossa on lähdetty liikkeelle ihanasta, yhdestä, kovasti tykätystä kuvasta.

Yhdellä mielipiteellä tai tykkäyksellä ei pitkälle pötkitä, silloin kun pitäisi boostata yrityksen toimintaa ylipäätään tai jotain sen jotain tavoitteellista kampanjaa.

Ensin pitää suunnitella sisältö. Arvioida resurssit, sekä rahalliset että henkiset. Sisällöntuotannon resurssit ovat avainasemassa millaiset sivut kannattaa tehdä. Tämän jälkeen voidaan päättää millä tekniikoilla projekti toteutetaan. Vasta tämän jälkeen hiotaan ulkoasu ja visualisointi yrityksen ja toiminnan näköiseksi.

Motto: kysy aina - onko tämä idea jonkun yksittäinen mielipide vai toiminnan yhteisesti määritelty tavoite.