Tottakai tarvitsen mainontaa

Tiistai 5.5.2015 klo 14.08 - Kauko Niemi


Tietenkin tarvitsen mainontaa, mutta en esimerkiksi hajusteista, enkä mersuista enkä liiemmin naisten muodista.

Eilen keskustelin Facebookissa ikkunanpesureista. Tämän jälkeen luin muutamia keskustelupalstoja värkin hyödyllisyydestä, kävin parin lehden testisivustoilla. Lopuksi googlasin ainakin pari tuntia erilaisia hintavertailuja, kotimaisia ja kansainvälisiä nettikauppoja muodostaakseni itselle käypähinnan. Mitä tällaisesta laitteesta kannattaa ylipäätään maksaa.

Nyt tilanne on se, että ostin hetki sitten laitteen. Mutta kun olen millä tahansa sivulla, niin päällä ja sivuilla vilkkuu ikkunanpesurien mainoksia. Valitettavasti ihan turhaan ja aivan liian myöhään.

Viime kesänä etsin sopivaa hotellia Savonlinnan oopperaesityksen jälkeen, kun en viitsinyt ajaa takaisin Helsinkiin.

Valinta tapahtui aika nopeasti Mikkelistä Hotel.com palvelun kautta. Mitä tästä sitten seurasikaan. Hotel.com lähetti monta viikkoa hotellien vaihtoehtoja Savonlinnan ympäristöstä. Juuri kun olin siletä heidän kauttaan varauksen, ostoksen tehnyt. Mikä logiikka tässä piilee?

Sen sijaan haluaisin palvelun, jossa voisin ilmoittaa ostavani ikkunapesurin tai tarvitsen hotellihuoneen 100 kilometrin säteellä Savonlinnasta. Tervetuloa kaikki mainokset ja kun olen tilaukseni tehnyt tai päätöksen, etten tuotetta hanki, niin täppä ruutuun ja mainokset loppuvat.

Eikös tämä olisi asiakasystävällistä ja tehokasta mainontaa, eikä mitään pakkosyöttöä ja mielensä pahottamista.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini