Pitää kehua - uskokaa tai älkää, vakuutusyhtiötä

Tiistai 23.7.2013 klo 22.58 - Kauko Niemi


Niinhän siinä kävi, että juhannuksena kalulla parkkeeratun autoni perään tällänneestä ei ole hajuakaan, vaikka todistettavasti aikaikkuna tapahtumalle oli 45 minuuttia.

Sen verran vauhdikas tälli kuitenkin oli, että naapuri soitti ja kysyi, että tiedänkö autoni olevan poikittain kadulla. Onkohan joku juhannusporukka nostanut sen piruuttaan siihen. Auton kantamisesta ei ollut kyse, kun peräpäätä ryhtyi tarkemmin ihmettelemään.

Ja kun tapanani on aina tehdä taskuparkki (kerta heitolla) niin auton eturenkaat ohjasivat auton kadulle.

wp_20130622_005.jpg

Omasta vakuutuksesta homma on sitten hoidettava. Muutama kuukausi sitten vaihdoin auton vakuutukset Pohjantähteen. Pitempiaikaiset kokemukset kotivakuutuksesta ovat olleet sen verran hyviä.

Vakuutusyhtiöt ovat niitä yrityksiä, joissa yksikin pienikin hymy yllättää positiivisesti. Tosin tällä kertaa kävin henkilökohtaisesti  viemässä jälkijättöisesti rikosilmoituksen paperiversion.

Tein rikosilmoituksen poliisille netissä. Poliisin nettipalvelu toimi loistavasti. Ainoa ihmettelynaihe oli, ettei kuvaliitteitä saanut kolmea enempää. Parin viikon kuluttua poliisilta palautui kirjallinen versio paperipostissa. Miksiköhän tämä ei tule sähköpostin liitteenä.

Välillä tein sähköisesti Pohjantähteen ilmoituksen tapahtuneesta ja kerroin, että toimitan poliisin paperit jahka ne poliisilta tulevat.

Ennen kuin sain toimitettua poliisin papereita Pohjantähteen, sieltä tuli sms viestinä päätös korvauksesta ja yhteystiedot sekä toimenpideohjeet pelti/muovipajalle.

Jotenkin jäi vaivattoman asioiden hoidon vaihde päähän. Ja kun tänään sitten vihdoin kiikutin poliisin paperit ihan fyysisesti Pohjantähteen, niin iloinen virkailija rekisterinumeron perusteella tarkisti tilanteen ja sanoi, että hieno homma, asia järjestyksessä, ei muuta kuin hyvää kesänjatkoa. Se oli siis vakuutusyhtiö.

Edelliset vakuutusyhtiö-caset ovat kaksi varastettua fillaria. Ensimmäinen case oli tuolloin käyttämäni vakuutusyhtiö Pohjola. Uuden pyörän ostoon pääsin kahdeksan kuukauden, monien soittojen ja usean käynnin jälkeen ilmoituksestani. Se prosessi oli minulle liikaa ja vaihdoin vakuutusyhtiötä.

Toinen varastettu fillari meni sitten Pohjantähden piikkiin. Prosessi kesti puolitoista viikkoa, kun olin valikoimassa uutta fillaria kaupasta.

Näiden kokemusten jälkeen ei voi kun kehua Pohjantähteä.

Avainsanat: Pohjola, Pohjantähti


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini